TaptazeHaberler

Kapat
2017’de de beraberiz!
2016’da Ege’nin 20’yi aşkın geleneksel pazarına
tam 75 ziyaret gerçekleştirdik.
Devamı için tıklayınız.

30 bin kişiye ulaştık, diyetisyen eşliğinde 6 bin 700 vücut analizi yaptık, 7 bin 250 hediye, 2 bin 250 çocuk kitabı dağıttık. Sağlık Bakanlığı İzmir İl Sağlık Müdürlüğü ile omuz omuza 680 Sözüm Söz katılımcısı kazandık.
Şimdi sıra 2017’de! Semt pazarlarında buluşmak dileğiyle...

Üzümünü ye, bağını sorma!
“Üzüm neye iyi geliyormuş?” diye sorarsanız;
migrene, cilde, kansere, kolestrole, alzheimera,
hazımsızlığa say say bitmiyor.
Devamı için tıklayınız.

İster suyu içiliyor, ister pekmezi yeniyor,
ister sirkesi yapılıyor. Çekirdeğinin yağı ise
kozmetiğin gizli anahtarıolarak biliniyor.
Kırmızı, yeşil, siyah rengarenk üzüm cenneti
Ağustos’un tadını çıkarmak için ne bekliyorsunuz?

Kışa salça oluyoruz!
Ağustos geldi çattı, taptaze kırmızı biber ve
domatesler tezgahlarda görücüye çıktı.
Haydi o zaman kışlık salçalarınızı yapmak için
kolları sıvamanın tam zamanı!
Daha karpuz yiyecektik!
Temmuz’la birlikte karpuzun da tadı yerine geldi.
Devamı için tıklayınız.

%90’ından fazlası su olan, bol miktarda c vitamini içeren ve
antioksidan özelliğine sahip karpuzun 100 gramı sadece 30 kalori.
Bu yüzden de yaz diyetlerimizin vazgeçilmezi.

Temmuz güzeli semizotu
Omega 3, balıktan sonra en çok semizotunda
bulunuyor.
Devamı için tıklayınız.

Balıktan sonra en çok omega 3 içeren sebzenin,
semizotu olduğunu biliyor musunuz?
Vücut tarafından üretilemeyen, bu nedenle
dışarıdan destek olarak alınması gereken
bir yağ asidi olan Omega 3,
semizotunda yüksek miktarda bulunuyor.
Kalp hastalıklarına, zihinsel karışıklığa ve
unutmaya karşı önlem almak için siz de
bol bol semizotu tüketin.

Ölç, tart, iyi düşün!
Uzman diyetisyenler eşliğinde kişiye özel
vücut analizi yaptırma şansı,
Temmuz ayında da İyi Pazarlar aracımızda
sizi bekliyor.
Portakal Havuç Kabak

BizKimiz?

Biz, Batı Anadolu ailesiyiz.

Biz, Batı Anadolu ailesiyiz.

1966 yılında, %100 Türk sermayesiyle BATIÇİM olarak çıktığımız yolda; ailemize katılan BATISÖKE, BATIBETON, BATIENERJİ, BATILİMAN ile birlikte, her gün daha da iyisini başarmanın peşindeyiz.

Tam 50 yıldır, ilk günkü heyecanımızla ve canla başla çalışıyorsak, tek amacımız var: Bu topraklardan kazandığımızı, bu topraklara vermek...

Biliyoruz ki; uzakları yakın eden yollar, mutluluk inşa eden evler, kıtaları kavuşturan limanlar kadar, binlerce kalbe dokunacak işlere imza atmak da bizim görevimiz.

Bu nedenle, bilinçli ve çağdaş nesiller yetiştirmek için temellerini attığımız; İzmir’deki Batı Anadolu Çimento İlköğretim, Batıçim İlköğretim, Aydın’daki Batısöke Çimento İlköğretim Okullarımız ile eğitime ışık oluyoruz. Ege Çağdaş Eğitim Vakfı’na ise, desteklerimizi her yıl düzenli olarak sürdürüyoruz. Zengin tarihimizin gün ışığına

 

Durmuyoruz! Bugün, 50. yaşımızı kutlamanın gururunu yaşarken sorumlu sanayicilik misyonu ile hayata geçirdiğimiz "Sağlıklı Beslenme İçin İyi Pazarlar" sosyal sorumluluk projemizle ise, Ege’nin dört bir yanına dengeli beslenme alışkanlığı kazandırabilmeyi hedefliyoruz.

Bu topraklarda yeşeren umutlarımız, memleketimizin gülen yüzlerinde filizlenebiliyorsa ne mutlu bize...

Brokoli

İyi
Pazarlar
Ola!

Domates Karpuz

"Nasıl olsa da, Egeliler daha sağlıklı olsa!"
dedik, İyi Pazarlar doğdu.

İyi Pazarlar, bir gezen sosyal sorumluluk projesi.

Özel olarak tasarlanmış aracı ile Ege’nin dört bir yanını geziyor, semt pazarlarına ve gastronomi festivallerine konuk oluyor.

Sağlıklı nesillerin kökten yetişeceğine, ilköğretim çağındaki çocuklara sağlıklı ve dengeli beslenme alışkanlığını kazandırmak gerektiğine inanıyor. Bu nedenle öncelikle yeni nesilleri yetiştiren anneleri bilinçlendirmeyi amaçlıyor.

Hızla değişen dünyamızda, bu toprakların verimliliğini bir kez daha hatırlatmayı ve herkesi sağlıklı yaşama teşvik etmeyi hedefliyor.

Sofrasından yeşilliği eksik etmeyen, zeytinyağını her lezzete katık eden, binbir otun mevsimini takip eden, mutfağının alışverişini semt pazarlarından yapan Egeli kadınlarımızı, uzmanların bilgileriyle buluşturmak için çalışıyor.

Uzman diyetisyenler eşliğinde, sağlık ve beslenme üzerine sohbetler düzenliyor.

Vücut analiz monitörü yardımı ile beden kitle endeksi ölçümü yapıp yağ ve kas oranlarınızı belirliyor. Sonuçlarınıza göre, uzmanlardan kişisel bilgi ve öneri alabilmenize yardımcı oluyor.

Şeflerle birlikte sağlıklı tarifler veriyor, hangi mevsimde hangi yiyeceklerin tüketilmesi gerektiği hakkında detaylı bilgiler paylaşıyor.

Birbirinden eğlenceli ödüller kazanabileceğiniz yarışmalar düzenliyor.

Sizlerle taze taze bilgiler, kasa kasa hediyeler paylaşıyor.

Kiraz Dolmalık Biber

Gel, Gel, İyi Pazarlar'a Gel!

Semt Pazarı:

Sonuç:

Semt Pazarınızı Seçiniz.


Tüm programı görmek için tıklayınız.
Biber
Üzüm Patlıcan

Dalından Kopmuş Öneriler!

  • Öğün atlamak mı? Sakın ha!
    Bizce uzmanların önerilerini dinleyin, yeterli ve dengeli beslenmek için öğün atlamayın. Atlanan her öğünün bir sonraki öğüne kadar daha çok acıkmanıza neden olacağını ve karşınıza çıkan yiyeceklerin kalorisine ve miktarına dikkat etmeden, ihtiyacınızdan fazla tüketmenize yol açabileceğini unutmayın.
  • Öğünleriniz zengin görünsün.
    Topraklarımızda bu kadar çeşitli lezzet varken, neden bu zenginlikten faydalanmayasınız? Mümkün olduğu kadar çok çeşitli beslenmeye özen gösterin. Her gün süt, et, sebze, meyve, tahıl gibi tüm besin gruplarından tüketmeye çalışın. Bu besinlerin hepsine bir öğünde yer veremeseniz de, gün içerisinde farklı öğünlerde almaya çalışın.
  • Gelelim, sebze meyvenin faydalarına...
    Çocukluğumuzdan beri duyduğunuz “bol bol sebze, meyve ye!” öğüdüne lütfen kulak verin. Sebze ve meyvelerin bol su ve vitamin-mineral içermenin yanı sıra az kalorili olduğunu; hem kilo kontrolüne yardım ettiğini hem de birçok hastalıktan korunmanızı sağladığını unutmayın. Ama tüm bunların yanında, sebze ve meyveleri mevsiminde tüketmeye dikkat edin.
  • Yağlı yemeklerin modası geçti!
    Çok yağlı yemeklerin sizi cezbetmesine izin vermeyin! Öncelikle, beslenmenizdeki yağ tüketimini azaltmayı hedefleyin. Özellikle margarin ve tereyağı gibi katı yağlardan uzak durun, daha çok bitkisel sıvı yağları tercih edin. Günde en fazla 3 yemek kaşığı yağ, özellikle de zeytinyağı tüketin. Yemeklerinizi hazırlarken kızartma yerine ızgara, haşlama, buharda ve fırında pişirme yöntemlerini kullanın.
  • Siz yoksa hala abur cubur mu yiyorsunuz?
    "Neden kilo alıyorum? Neden bünyem hastalığa yatkın?" gibi sorular aklınızdan çıkmıyorsa, abur cuburu hayatınızdan çıkarın. En azından mutlaka hazır yiyecek, ağır tatlı ve pastalara sınırlama getirin.
  • 8'den sonra akşam yemeği mi?
    Eve geç saatlerde geliyor, uzun süredir aç kaldığınız için de akşam yemeğinde normalden fazla porsiyonlara çıkıyorsanız, siz de günümüzün hastalığına yakalanmışsınız demektir. Ama siz siz olun dolu bir mide ile kaliteli uyku uyumanın mümkün olmadığını, o kalorilerin o saatten sonra yakılamayacağını unutmayın. Akşam yemeklerinizi sakın ha geç saatlere bırakmayın.
  • Harekete geçmek için ne bekliyorsunuz?
    Uzmanların günde 60 dakikalık orta düzeyde aktivite önerdiğini ama 11 ve 15 yaş arasındaki 5 çocuktan sadece 1’inin bunu gerçekleştirdiğini biliyor muydunuz? Türkiye ve dünyadaki obezite ve diyabet oranlarının her geçen gün artmasına “dur!” demek için haydi hareket edin.

Kasa KasaFotoğraflar!